perjantai 20. lokakuuta 2017

Taatelijäädykekakku (Vegaani)








tää jäädykekakku oli ihan superhyvää. Niin raikasta ja ihanaa ja erilaista. Sit vielä kun jätti cashewpähkinät kokonaisiksi täytteen sekaan, et ne tupsahteli sieltä samalla kun söi. Niin ihanan herkullinen raikastuskakku. Joskus on ihana tehä jotakin sellasta joka on hyvää muttei mikään sokeripommi. Sain mun äidiltä joskus sellaisen lehden kuin Kasvisruokaa. Siinä oli kaikkia erilaisia reseptejä ja tän bongasin sieltä. Tein siihen kuitenkin omia muutoksia, kuten esimerkiksi tuon marjapäällysteen, ja just sen että jätin cashewit kokonaisiksi. Kakku voi lähteä sulamaan pikkuhiljaa jos on pitkään huoneenlämmössä, tai säilyttää jääkaapissa. Muutenkin kun kakku on tarkoitus olla "jäinen" niin idea kärsii jos ei säilytetä tarpeeksi kylmässä.




Vegaaninen Taatelijäädykekakku


Pohja:

200g pehmeitä, kivettömiä taateleita
1 pussi pekaanipähkinöitä
3 tl kahvia

Täyte:

2 purkkia Alpro Vispi soijavispikermaa
1 purkki Oatly påMackan kasvirasvalevitettä,
1 pussi cashewpähkinöitä,
2 Alpro Soya mansikkajugurttia,
vaahterasiirappia,
Sitruunamehua



Sekoita taatelit, pekaanipähkinät ja kahvi keskenään kulhossa seokseksi. Painele seos vuoan pohjalle, ja laita jääkaappiin. 

Tee täyte; Kaada cashewpähkinät kulhoon, ja kaaada päälle kuumaa keitettyä vettä. Anna pähkinöiden liota puoli tuntia / tunti. (Itse en liottanut pähkinöitä noin kauan, ehkä korkeintaan 15 minuuttia.) Vatkaa soijavispi vaahdoksi vatkaimella. Sekoita vaahtoon kasvirasvalevite, liotetut pähkinät ja soijajugurtit. Vaahterasiirappia ja sitruunamehua oman maun mukaan. Sekoita tasaiseksi seokseksi. Kaada seos vuoan pohjalle ja laita pakastimeen vähintään 4 tunniksi. Koristele päällinen marjoilla haluamallasi tavalla. Itse sulatin pakastemarjoja ja levitin marjaseoksen tasaisesti "kiilteeksi" jäädykekakun päälle. Tää oli aivan ihanaa <3  



tiistai 21. huhtikuuta 2015

Valkoista 🤍

Valkoiset illanistujaiset ❤

Jutun jujuna oli että kaikki olisi valkoista osallistujista tarjottaviin. Kevät oli myös hyvä ajankohta järjestää tämä, kun valoa oli jo päivässä paljon ja iltaa kesti pitkälle. Joten senkin puolesta kaikki oli valoisaa ja valkoisen väristä.




Valkoiset vaatteet. ❤




Hyvin soveltuivat valkoiset muoviset puutarhatuolit sekä valkoinen parveke tähän valkoiseen teemaan. 
 Siitä en sitten tiedä mitä muuta rekvisiittaa tuolla takana on hujan hajan. 😃

        Puhaltelin asuntoni täyteen valkoisia ilmapalloja. Tarjottavina oli poppareita, Marianne- karkkeja, valkoisia pieniä valkosuklaaTwix -patukoita, sekä jättijumbokokoisia valkoisen värisiä vaahtokarkkeja. 

Leivoin myös valkosuklaalla kuorrutettuja ja hopeakuulilla koristeltuja valkosuklaamuffinsseja. Valkoisin vuokiin tottakai. Juomana oli Marienne- drinkeistä tehty booliversio. Maitoa, kaakao - ja minttulikööriä. Boolimalja oli iso mittakulho koska virallinen boolimalja sai surmansa tipahtaessaan alakaapista lattialle. 😃😄


Anniina ❤ 

Lattioille olin laittanut ulkoeteisestä lähtien valkoisia kankaita, ja myös sohvat vuorasin valkoisilla verhoilla, sekä kankailla... Pöytäliinakin oli valkoinen. Kuten varmaan arvata saattoikin.. 

            



      Vaaleanpunaiset hattarahiukset. ❣️


Kaikki tarvittava valkoiseen asuun löytyi ihan omasta vaatekaapista.  Valkoinen neule on  kirppikseltä ostettu aikoinaan, minihame on ostettu huutonetistä, pitempi toppi valkoisen neuleen alla on henkkamaukalta, kuten myös hattarahiuksia koristeleva kukkahiuspanta. Aivan ihanat on nämä vaaleanpunaiset hiukset jotka on värjätty netistä tilatulla sävytteellä. Vaikka tämä ei kyllä kovin kauaa pysy hiuksissa, pastellivaaleanpunainen on aivan ihana 😍
Oli kiva lauantai. (: 

💠💠💚☀️💛Summer 💛 ☀️ 💚💠💠

💚💛💚💛💚💛💚💛💚💛 Hyvää juhannusta,  Hyvää kesää,  Hyvää kesäpäivänseisausta.  💚💛💚💛💚💛💚💛💚💛         💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚...